شوخی‌های لوس و جنسی و بی‌مزه «جوکر» تمامی ندارد

فصل اول «جوکر» اتفاق تازه، خلاق و مفرحی در برنامه سازی بود. اگرچه که مدل این برنامه کپی یک برنامه جهانی بود اما به خوبی توانست فضای تازه ای را در میان رئالیتی شوها باز کند و بدیع باشد.

احسان علیخانی نیز خود را به عنوان کارگردانی جسور برای تجربه های نو تثبیت کرد. فصل جدید اما از ابتدای پخش نتوانست همان موفقیت را تکرار کند. شوخی های بخش مردان بی مزه و با لودگی همراه شد و شرکت کننده ها هم چهره هایی بودند که در اغلب برنامه ها حضور داشتند. همه موفقیت این فصل را می توان به زنان اختصاص داد که علی‌رغم همه محدودیت هایی که می دانیم وجود دارد توانستند فضای مفرح و خنده بیشتری برای مخاطب رقم بزنند.

«جوکر» آقایان اما علی رغم شکستن همه مرزها و خط قرمزها باز هم نتوانست اتفاق جذابی شکل دهد. شاید بخشی از این ماجرا به نبود نویسنده های طنزپرداز خلاق برگردد. «جوکر» در بخش آقایان واکنش‌های تند و تیزی هم دریافت کرد که به انتقاد از این مجموعه پرداختند.

در مقطعی هم با چالش هایی از طرف ساترا مواجه شد اما این مجموعه در قسمت های اخیر دوباره واکنش برانگیز شده است. در این قسمت ها که مربوط به جوکر آقایان است به شکل عجیبی از کلیدواژه ها یا موقعیت ها و کنش های دوپهلو استفاده می شود که مخاطب به دنبال دلیل خندیدن ها یا واکنش های شرکت کننده های دیگر است. همچنین به شکل عیان و بی پرده ای از واژگانی استفاده می شود که در حالت عادی خلاف عرف محسوب می شود.

شوخی های جنسی، سخنان مبهم و لوده بازی هایی که با رد کردن همه مرزها باز هم نتوانسته است مخاطبش را بخنداند و عجیب است که این میزان از شوخی‌هایی که شاید مردها در دورهمی‌های خود دارند حالا به راحتی در مقابل دیدگان همه قرار داده شده است.


شوخی‌های لوس و جنسی و بی‌مزه «جوکر» تمامی ندارد

بیشتر بخوانید